Telefonisch bereikbaar; ma t/m vrij 8:30-12:00 & 13:00-16:00 uur

Catharijnesingel 77 – 3511 GN – Utrecht – Tel: 030 231 9625
 

Telefonisch bereikbaar; dinsdag t/m vrijdag 9:00-12:00 & 13:00-16:00 uur

Facturatie

Uw Infomedics nota betalen
Het rekeningnummer van Infomedics is:
NL34 ABNA 0243 2400 58

U ontvangt uw nota van Infomedics

U ontvangt uw nota van Infomedics per mail of indien u wenst per post.

Vergoeding van uw zorgverzekeraar

Als uw zorgverzekeraar een gedeelte van uw rekening vergoedt, staat dit duidelijk op de rekening. Wat overblijft betaalt u aan Infomedics. Heeft u een vraag over de hoogte van de vergoeding op uw rekening? Neem dan contact op met uw zorgverzekeraar. Staat er geen vergoeding op de rekening? Betaal dan alles aan Infomedics en controleer daarna of u de rekening nog kunt indienen bij uw zorgverzekeraar.

Bekijk hier een voorbeeld factuur van Infomedics >

Regel het online!

Op de website van Infomedics (www.infomedics.nl) kunt u veel zaken rondom de betaling van uw rekening snel en eenvoudig regelen, denk bijvoorbeeld aan:

  • Status van uw betaling controleren
    Ga naar infomedics.nl. U treft de rekeningchecker direct bovenaan de webpagina aan. Vul het betalingskenmerk (cijferreeks) in die op rekening staat en controleer of uw rekening is betaald. Als dit niet het geval is kunt u direct betalen via iDEAL.
  • Betalingsregeling treffen

Infomedics hanteert een betalingstermijn van 30 dagen. Lukt het niet om op tijd te betalen, dan kunt u kosteloos uitstel van betaling aanvragen. Ook kunt u tegen kosten een betalingsregeling treffen. Online vindt u ook meer informatie over het Infomedics Betaalplan.

  • Veelgestelde vragen bekijken

Als u een vraag heeft, kunt u het antwoord daarop meestal vinden onder veelgestelde vragen. Anders kunt u altijd contact opnemen met de Servicedesk van Infomedics.

Heeft u toch nog een vraag? Bel dan met de Servicedesk van Infomedics op telefoonnummer 036 – 20 31 900 (maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur).

Wat gebeurt er met uw gegevens?

Om rekeningen snel en correct te kunnen verwerken, delen wij uw gegevens met Infomedics. Infomedics doet er alles aan om uw gegevens maximaal te beveiligen, uiteraard voldoen zij aan alle geldende wetten en regels rondom privacybescherming. Informatie over hoe Infomedics omgaat met de bescherming van privacygevoelige informatie vindt u op www.infomedics.nl.

Betalingsvoorwaarden Infomedics

• Uw zorgaanbieder bepaalt of wij de rekening eerst mogen declareren bij uw zorgverzekeraar. Als uw
zorgverzekeraar de rekening niet (volledig) vergoedt, dan sturen wij u een rekening.

• Als de zorgverzekeraar een deel van de behandeling vergoedt, staat dat altijd op de rekening. Als wij uw
rekening niet bij uw zorgverzekeraar hebben gedeclareerd, sturen we u een rekening voor het hele bedrag.

• Uw zorgaanbieder bepaalt ook of wij de rekening op papier of beveiligd per e-mail naar u sturen. U kunt bij
uw zorgaanbieder aangeven wat uw voorkeur heeft.

• De betaaltermijn voor de rekening is 30 dagen. Als u de rekening niet voor deze vervaldatum heeft betaald,
dan bent u in verzuim zonder dat daarvoor een nadere ingebrekestelling is vereist.

• Het kan natuurlijk gebeuren dat u vergeten bent de rekening binnen 30 dagen te betalen. Geen probleem. U
ontvangt van ons een eerste aanmaning. Deze aanmaning noemen wij ook wel een WIK-brief, omdat de
brief is opgesteld in overeenstemming met artikel 6:96 lid 6 BW. In deze brief vragen wij u om de rekening te
betalen binnen 15 dagen na ontvangst. Wij leggen u dan ook uit dat als wij de betaling niet binnen deze
termijn hebben ontvangen, u vanaf dat moment wettelijke rente (op grond van art. 6:119 BW) en
buitengerechtelijke incassokosten (op grond van art. 6:96 lid 2 sub c BW) aan ons verschuldigd bent.

• Betaalt u de rekening niet nadat de betaaltermijn van de eerste aanmaning is verstreken, dan ontvangt u
van ons een tweede aanmaning met een betaaltermijn van 10 dagen. U dient binnen deze betaaltermijn
het openstaande bedrag van uw rekening, de wettelijke rente over het openstaande bedrag en de
buitengerechtelijke incassokosten te betalen. Uit coulance beperken wij bij de tweede aanmaning éénmalig
de incassokosten tot € 31,50. Na deze termijn van 10 dagen zullen wij de incassokosten herberekenen
volgens het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten (de zogenaamde BIK-staffel).

• De hoogte van de buitengerechtelijke incassokosten wordt vastgesteld volgens de BIK-staffel. Deze kosten
zijn afhankelijk van de hoogte van het openstaande bedrag van uw rekening. De buitengerechtelijke
incassokosten bedragen maximaal 15% van het openstaande bedrag van de rekening met een minimum
van € 40,00. De BIK-staffel kunt u raadplegen via www.wetten.nl onder Besluit vergoeding voor
buitengerechtelijke incassokosten. De wettelijke rente wordt (half)jaarlijks vastgesteld bij Algemene
Maatregel van Bestuur en wordt gepubliceerd in het Staatsblad. De hoogte van de actuele wettelijke rente
kunt u vinden op www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/schulden/vraag-en-antwoord/hoogte-wettelijke-rente.

• Betaalt u uw rekening maar gedeeltelijk? Dan mogen wij op grond van artikel 6:44 BW uw betaling eerst in
mindering brengen op de buitengerechtelijke incassokosten, vervolgens op de in rekening gebrachte
wettelijke rente en tenslotte op het oorspronkelijke openstaande bedrag van uw rekening.

• Betaalt u uw rekening niet (volledig) nadat de betaaltermijn uit de tweede aanmaning is verstreken? Dan
neemt het Centraal Medisch Incassobureau (CMIB) de inning van de rekening, de buitengerechtelijke
incassokosten en de wettelijke rente van ons over. Mocht u niet volledig betalen aan het CMIB, dan wordt
door Infomedics een gerechtsdeurwaarder ingeschakeld. De gerechtsdeurwaarder start een procedure bij
de rechter.

• Op de website van de Nederlands Zorgautoriteit (www.nza.nl) kunt u informatie terugvinden over de
gehanteerde maximumtarieven en/of codes op uw rekening. Voor sommige zorgsectoren – zoals de
paramedische zorg en het grootste deel van de medisch specialistische zorg – gelden vrije tarieven.
Gelden er voor de aan u geleverde zorg vrije tarieven, dan verwijzen wij u voor informatie naar (de website
van) uw zorgaanbieder.

Veelgestelde vragen
We helpen u graag. Hier vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij? Ga dan naar alle
veelgestelde vragen op www.infomedics.nl/faq of stel 24/7 uw vraag aan onze digitale assistent Ella.

1. Heb ik deze rekening al betaald?
Controleer het makkelijk zelf op www.infomedics.nl/rekeningchecker. Vul hier het betalingskenmerk van de
rekening in. Onze digitale assistent Ella vertelt u wat de status van uw rekening is.
Als u het bedrag handmatig heeft overgemaakt, duurt het ongeveer 2 werkdagen om uw betaling te verwerken.

2. Hoe vraag ik een kopie van mijn rekening aan?
U kunt via onze digitale assistent Ella een kopie aanvragen op www.infomedics.nl/kopie-rekening.

3. Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?
Wilt u een ander adres, mobiel telefoonnummer of e-mailadres doorgeven? Infomedics kan uw gegevens niet zelf aanpassen. Hetzelfde geldt voor uw voorkeur voor het digitaal of op papier ontvangen van uw rekening. Neem
voor wijzigingen contact op met uw zorgaanbieder.

4. Ik kan de rekening niet op tijd betalen, wat moet ik doen?
Lukt het niet om uw rekening volledig te betalen voor de vervaldatum? Bekijk dan de mogelijkheden op
www.infomedics.nl/hulp-bij-betalen.